Sometimes Making Something Leads to Nothing


projekcija videoradova Francisa Alysa:

When Faith Moves Mountains, Paradox of Praxis, Politics of Rehearsal

09.12. 2010. – 19.30h
POGON / Zagrebacki centar za nezavisnu kulturu i mlade
Kneza Mislava 11/1
.

Razmisljajuci o poetici unutar politickog i mogucnosti politickog u poetskom cinu, unutar suvremenih umjetnickih praksi, neizostavan je rad Francisa Alysa (1959, Antwerpen), umjetnika koji od sredine 1980tih zivi u Mexico Cityju.

Od samog pocetka njegove umjetnicke karijere (prethodno je zavrsio arhitekturu), Alys je usvojio specifican nacin rada koji nastoji odbaciti zakljucke u korist ponavljanja i “rekalibriranja”, ponovnog podesavanja. Postavio je ideju uvjezbavanja, probe, u srediste svoje umjetnicke prakse.

U svojim radovima Alys dotice politicka pitanja poput granica i migracije, oni se cesto ticu poetike svakodnevice, koristeci geste koje upucuju na zanimanje za privremenost i performativnost. Covjek koji gura masivni blok leda po ulicama Meksika dok se u potpunosti ne otopi (PARADOX OF PRAXIS), pet stotina volontera koji hodaju preko velike pjescane dune u Limi (Peru), i kopaju kako bi pomakli dunu za nekoliko centimetara (WHEN FAITH MOVES MOUNTAINS), kratki su opisi nekih od njegovih radova. Kao solo performans, Paradox of Practice dovodi u ravan ideju uzaludnosti s frustracijama Beckettovih egzistencijalistickih klaunova, ali sagledan u odnosu s radom When Faith Moves Mountains  i njegovom “besmislenom” potrosnjom ljudskih resursa, oba rada mogu se promatrati kroz iskrivljenu prizmu Batailleove anti-kapitalisticke logike rituala razmjene i redistribucije, ali i ekstaticnog, bespotrebnog rasipanja (R. Storr).

Alysov rad uglavnom zapocinje jednostavnom akcijom, koju poduzima on sam ili netko drugi, te se zatim dokumentira u sirokom rasponu medija. Istrazivajuci podrucja poput programa modernizacije u Latinskoj Americi i granica u zonama konflikta, cesto propituje vaznost poetskog akta u politiziranim situacijama. Iako dosta radi u mediju filma i videa, slika te crtez ostaju u sredistu njegova rada.

Prikazivanje radova Francisa Alysa i diskusija dio su programa Slobodne veze: This is not America i Kustoska platforma te su otvoreni za javnost.

Programe podrzava Ministarstvo kulture RH i Grad Zagreb- Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s